Kampania przeciw stereotypom Polaków

(nie) interesuj się.


Arogancja, brak otwarcia i życzliwości w stosunku do drugiego człowieka. Introwertyzm.

O Kampanii

Kampania Typowi Polacy jest projektem dyplomowym Wojciecha Staniewskiego
- studenta wydziału Grafiki na warszawskiej ASP.

Jest to kampania społeczna, mająca na celu uwrażliwienie społeczeństwa
na problemy związane ze stereotypowymi zachowaniami Polaków. Należą
do nich m.in: samolubstwo, brak myślenia o innych, zazdrość, zawiść,
narzekanie/ględzenie/tetryczenie, oraz wiele innych.

Kampania obrazuje typowe wady Polaków, za pomocą często wypowiadanych,
używanych przez nich zwrotów w życiu codziennym, które charakteryzują pewne
wady(przywary). Typo-wi – ponieważ szanuję słowo pisane i wierzę w moc
przekazu za pomocą tekstu.

Głównym celem kampanii jest zwrócenie uwagi polskiego społeczeństwa na sam
problem, dostrzeżenie tego, co widzą w nas inni, a nie koniecznie widzimy my.
Potraktowanie tego typu działania jako ciężkiej pracy nad sobą i podejmowania
codziennej próby stawania się lepszym. Wiadomo, że nie jest to process
krótkofalowy i wymaga wiele czasu, by osiągnąć wymierne efekty. W przypadku
takiego problemu, który powiązany jest z mentalnością, kulturą, indywidualnym
charaterem każdej osoby, można wręcz spodziewać się wielu lat ciężkiej pracy.
Pewnym jednak jest, że nie można zmieniać świata i otoczenia,
nie podejmując próby.

Patronat:

Wszelkie prawa zastrzeżone 2010 Wojciech Staniewski, kontakt: wojtek@studio2x2.pl